sobota, 11 listopada 2017

0057. Sekret odpowiedniej pielęgnacji twarzy.


Z reguły poświęcamy bardzo dużo czasu na idealny makijaż. Przed lustrem potrafimy przesiedzieć po 2 godziny, aby perfekcyjnie dopracować każdy szczegół. Ale prawda jest taka, że niestety większość z nas nie dba o swoją cerę, a wszelkie niedoskonałości kryjemy grubą warstwą makijażu... 

Często kobiety zwracają uwagę na moją cerę. Chwalą ją i pytają jak o nią dbam, że nie mam z nią prawie żadnych problemów. Wtedy zadaję im pytanie - a jak Ty dbasz o swoją cerę? Czym zmywasz makijaż? Wtedy słyszę przeważnie - "Płynem miceralnym, od czasu do czasu używam też toniku, albo kremu". 
I to jest główny błąd. Kiedy mówię o swojej pielęgnacji często każda łapie się za głowę i odpowiada mi "O matko, ja nie miałabym tyle czasu na taką pielęgnację!" 
Dziwne jest to, że ma taka kobieta czas na perfekcyjny makijaż, ale nie ma czasu na codzienną 10 minutową pielęgnację. Nazwijmy to po imieniu - to raczej jest lenistwo.

A więc jak powinna wyglądać odpowiednia pielęgnacja i demakijaż?

 O swoją cerę dbam metodą pielęgnacji koreańskiej. Mój demakijaż i pielęgnacja składa się z kilku etapów.
Nie używam typowo koreańskich kosmetyków, ponieważ cena zwala z nóg :) Przedstawiam Wam moje zamienniki :)
 
1. Demakijaż i olejek myjący

To bardzo ważny punkt w pielęgnacji. Musimy oczyścić naszą cerę z makijażu i zanieczyszczeń, które osadziły się w ciągu całego dnia. Oczy zmywam płynem miceralnym na bazie wody różanej. A twarz zmywam olejkiem myjącym.


2. Kosmetyk na bazie wody

Następnie zmywam jeszcze raz dokładnie resztki zanieczyszczeń z twarzy kosmetykiem na bazie wody.

3. Peeling

Ten krok wykonuje rzadziej, tylko raz w tygodniu po oczyszczeniu twarzy.

4. Tonik

Tonik jest bardzo istotny dla naszej skóry. Wyrównuje nasze ph.

5/6. Esencja/Serum




Bardzo często pomijany krok. Nic dziwnego, esencje u nas są jeszcze niestety mało popularne, zaś u Koreanek jest to jeden z najważniejszych punktów w pielęgnacji. Esencje świetnie nawilżają naszą cerę.
 Dla tego warto zaprzyjaźnić się z nimi i wcielić je w naszą pielęgnację.

7. Maseczka w płachcie 

Niestety, ale osobiście nie używam tego typu maseczek :) Ale mam w planach! :) Jako zmiennik używam tego cudeńka poniżej. Maseczkę wykonuję 2 razy w tygodniu. 

8. Krem pod oczy

Skóra pod oczami starzeje się najszybciej, dlatego bardzo ważna jest pielęgnacja tej części twarzy.

9. Nawilżenie 

Kremu używam przeważnie rano. Wieczorem zaś zamiast kremu używam serum :) Teraz w okresie jesienno-zimowym jest to bardzo ważny krok w pielęgnacji. 

10. Ochrona SPF

Słońce nie wpływa dobrze na wygląd naszej skóry. Dlatego ważne jest zabezpieczne naszej skóry dobrym filtrem. Ja natomiast w okresie zimowym opuszczam ten krok.



A jak wygląda wasza pielęgnacja?

Share:

47 komentarzy:

  1. Wydaje się interesujący zestaw. Idealny na prezent pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się przyznać, że jeszcze jakiś czas temu u mnie w tym temacie z regularnością było ciężko. Teraz jednak od dłuższego czasu staram się świadomie dbać o moją cerę, demakijaż i nawilżanie to podstawa, często sięgam również po maski. Moja buźka jest mi wdzięczna i jest w dużo lepszym stanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tak.. i to wspaniałe uczucie na twarzy, po takiej pielegnacji. :)))

      Usuń
  3. też staram się stosować do tych zaleceń, ale nie mogę znaleźć dobrego olejku, który mi będzie pasował... oprócz tego największy problem mam z kremami pod oczy :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam produkty Biolaven! :) Szczególnie płyn micelarny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda ,regularna pielęgnacja jest bardzo ważna. Istotną również rzeczą jest bycie niepalącą-skóra jest promienna i wolniej się starzeje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja używam żelu, potem płynu micelarnego, toniku i kremu. Nie wiem czy to wystarcza, ale na więcej czynności dzień dnia chyba nie miałabym czasu i cierpliwości. Ale robię to codziennie, bez wymówek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety zapominamy o pielęgnacji twarzy. Ja uwielbiam maseczki i nie wyobrażam sobie bez nich mojego codziennego wytułału spa.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie pielęgnacja wygląda bardzo podobnie jak ta wersja obrazkowa:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz coraz bardziej polubiłam zmywac makijaz olejkami

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubiłam ten tonik hibiskusowy Sylveco, który tu wymieniłaś ;) Tak samo jak wodę różaną Bielenda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja stosuje prawir wszystko - prawie gdyż nie uzywam toniku :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobnie jak u Ciebie poza tym kosmetykiem na bazie wody i kremem pod oczy

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja staram się regularnie wykorzystywać każdy zamieszczony krok i nawet mi się to udaje :D

    OdpowiedzUsuń
  14. To ja się przyznaje bez bicia, że chyba należę do leniuchów. Zmywam makijaż, potem tonik i krem. Rzadko kiedy peeling i maseczki i bardzo tego żałuje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasem nakładam maseczki, oczyszczam twarz peelingami i w sumie to tyle xd jestem za leniwa a dzieci zabierają mi mnóstwo czasu xd dziwię się czasem że mam czas wydepilowac nogi xd

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajnie ;) Ja używam mniej kosmetyków...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja osobiście do demakijażu i pielęgnacji używam Żelu,Płynu Micelarnego oraz Tonika.Oczywiscie codziennie krem nawilżający i dwa lub 3 razy w tygodniu jakieś maseczki,czy to nawilżające czy oczyszczające :)
    Warto dbać o buźkę,w końcu to nasza wizytówka!
    Pozdrawiam💕

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja podobnie używam sporo kosmetyków do pielęgnacji - szczególny nacisk kładę na kremy do twarzy i pod oczy

    OdpowiedzUsuń
  19. Swietny zestaw. Chociaz poki co nic z tych firm nie uzywalam dotad. Zazwyczaj stosuje plyn micelarny. Tonic. I ostatnio powrocilam do zeli do mycia twarzy

    OdpowiedzUsuń
  20. Płyn micelarny używam od kilku miesięcy, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  21. Znam i bardzo lubię większość pokazanych przez Ciebie kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
  22. Woda różana od dawna mnie już kusi. W końcu muszę ją zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja jakiś czas temu też robiłam swoją wersję koreańskiej pielęgnacji i nawet próbowałam się na zdjęciach upodobnić do koreanek, ale nie wiem czy mi to wyszło;D

    Jak będziesz miała chęć to zajrzyj:
    http://kwietniowaaa.blogspot.com/2017/03/pielegnacja-twarzy-w-kilku-koreanskich.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja chętnie sięgam po olejki do mycia twarzy, a markę sylveco bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz rację, esencji nigdy nie używałam, choć kiedyś o niej czytałam, ale dotychczas nigdzie jej nie widziałam :/

    OdpowiedzUsuń
  26. mam ten peeling z sylveco, jest świetny. !

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie to trochę kuleje. Ciągły brak czasu mnie dobija...

    OdpowiedzUsuń
  28. Gdyby dzieci pochłaniały mniej czasu to miałabym w łazience drugi salon kosmetyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. U mnie także przydała się pielęgnacja, ale często o tym zapominam no i nie wiem jakie kosmetyki dla mnie będą najlepsze.
    Ale jeśli ktoś mówi tak jak napisałaś to rzeczywiście jest to zwykłe lenistwo.
    Uwielbiam firmę Sylveco, ale nie wiedziałam, że ma ona peelingi i inne tego typu kosmetyki :O Koniecznie muszę po nie sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak samo jak Ty, stosuję koreańską pielęgnację.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie ma to jak przemyślana pielęgnacja. Moja jest ostatnio bardzo okrojona, muszę się wziąć za siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  32. ja używam zdecydowanie mniej kosmetyków ;) podziwiam Cię za taką dokładną pielegnacje :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Szczerze mówiąc ostatnio zaniedbałam pielęgnację swojej twarzy. Pierwsze co planuje zrobić to kupić jakiś porządny krem pod oczy, bo ostatnio moje cienie nabrały mocy i są bardzo widoczne

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja również stosuję taki wieczorny rytuał piękna, dzięki czemu jak na swoje lata mam całkiem przyzwoitą cerę.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja tam wolę zadbać o moją skórę, niż się malować :D także jak mam mało czasu, to rezygnuje z makijażu :D
    generalnie nie trzeba od razu brać przykładu z Azjatek i codziennie stosować 10-etapową pielęgnację... ale o demakijażu, myciu twarzy i tonizacji trzeba pamiętać - a niestety są osoby, które tylko umyją twarz żelem, nałożą krem i myślą, że to koniec...

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie maluję się na co dzień. Więc moja pielęgnacja polega na czarnym mydle i porządnym kremie do twarzy 😉

    OdpowiedzUsuń
  37. ja w zimie też nie wychodzę bez filtra ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Great post dear! You have a nice blog
    I follow you can you follow me back?
    I will be happy

    www.guzelvekulturlu.com
    Kisses

    OdpowiedzUsuń